پیکر شهدای خدمت راهی جمکران شد+ فیلم آتشی که سوزاند، آتشی که رویاند روایت «الهام علی اف» از آخرین ساعات حضور کنار شهید رئیسی ولیعهد عربستان: نگران نباشید حال پدرم خوب است! کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان صهیونیست توسط رزمندگان حماس (۱ خرداد ۱۴۰۳) رهبر انقلاب بر پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش نماز می‌خوانند لاریجانی در منزل شهید امیرعبداللهیان حضور یافت حضور هیات عالیرتبه عراق در مراسم تشییع رئیس‌جمهور پیام‌های تسلیت مسئولین استانی خراسان رضوی، کانون ها و تشکل های مردمی به آیت الله سید احمد علم‌الهدی پیکر‌های مطهر شهیدان راه خدمت به حرم حضرت معصومه (س) رسیدند+ فیلم مجلس یازدهم به پایان رسید شهید امیرعبداللهیان در نگاه ظریف | او مردی با اخلاص و مردم‌داری بود رفته بود آب بیاورد... موافقت مجلس شورای اسلامی با سه‌ساله‌شدن دوره هفتم شورا‌های شهر و روستا + فیلم انتقادپذیری ویژگی بارز شهید رئیسی بود تصاویر اختصاصی شهرآرانیوز از استقبال پیکر مطهر شهدای خدمت در فرودگاه مهرآباد اجابت دعای عاقبت‌به‌خیری مقامات کدام کشور‌ها برای مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور در تهران حضور دارند؟ استقبال از پیکر مطهر شهدای خدمت در فرودگاه مهرآباد تهران + عکس و فیلم
سرخط خبرها

بسته اخبار بین‌الملل امروز | عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در غزه به تعویق افتاد | ظاهرا ایران به اسرائیل هشدار داده است + فیلم (۲۳ مهر ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۸۸۹۴۲
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
  • ۱
بسته اخبار بین‌الملل امروز | عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در غزه به تعویق افتاد | ظاهرا ایران به اسرائیل هشدار داده است + فیلم (۲۳ مهر ۱۴۰۲)
غزه همچنان محور داغ‌ترین خبرهای بین‌الملل این روزهاست و تحولات سریعی را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش شهرآرانیوز امروز هم غزه محل درگیری‌ها و تحولات مختلفی بود که جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

تخلیه غزه در حکم یک اعدام دسته‌جمعی است

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد تخلیه اجباری هزاران بیمار از شمال غزه و انتقال آن‌ها به جنوب این منطقه می‌تواند «معادل حکم اعدام برای آن‌ها باشد.»

ارتش رژیم به تمامی ساکنان شمال غزه اعم از بیماران و مجروحان دستور داده به جنوب بروند.

این سازمان عنوان کرد: جایی که ساختار‌های بهداشتی در حال حاضر در حداکثر ظرفیت کاری خود هستند و قادر به جذب بیمار دیگری نیستند، چنین دستوری می‌تواند معادل حکم اعدام باشد. تخلیه اجباری بیماران و کارکنان بهداشتی فاجعه انسانی و بهداشت عمومی کنونی را بدتر خواهد کرد.

آغاز تخلیه شهروندان آمریکایی از اسرائیل

خبرگزاری رویترز امروز یکشنبه گزارش داد که سفارت آمریکا در اراضی اشغالی فلسطین تخلیه آمریکایی‌ها و بستگانشان را از فردا آغاز خواهد کرد.

بر اساس گزارش فوق تخلیه آمریکایی‌ها از اراضی اشغالی فلسطین از بندر حیفا به قبرس از طریق انجام خواهد شد.

سفارت آمریکا در اسرائیل روز شنبه اعلام کرد که کارمندان خود را از این کشور خارج می‌کند. این اقدام به دلیل افزایش خطرات امنیتی در پی تشدید تنش‌ها بین اسرائیل و حماس صورت می‌گیرد.

زد و خورد بین حزب‌الله و اسرئیل همچنان ادامه دارد

جنبش حزب الله امروز یک‌شنبه، ۱۵ اکتبر در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروه شهید «علی یوسف علاء الدین» و «حسین کمال المصری» با موشک‌های هدایت‌شونده پایگاه ارتش دشمن صهیونیستی در «شتولا» را هدف قرار دادند.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، حزب الله در بیانیه‌اش گفت: این عملیات تعدادی تلفات در بین ارتش دشمن از جمله کشته و چند زخمی بر جای گذاشت.

حزب‌الله در ادامه بیانیه‌اش اعلام کرد: این حمله در چارچوب پاسخ به حملات اسرائیل است که خبرنگاران را هدف قرار داده و موجب به شهادت‌رسیدن «عصام عبدالله» و چند شهروند لبنانی دیگر شد.

رسانه‌های صهیونیستی، صبح امروز، از تبادل آتش در خطوط مرزی لبنان و فلسطین اشغالی خبر داد. ارتش رژیم صهیونیستی هم در بیانیه‌ای اعلام کرد در مجاورت منطقه شتولا تبادل آتش صورت گرفته و یک موشک ضدزره شلیک شده است.

 اشتباه رسانه‌های لبنانی درباره اهتزاز پرچم حزب‌الله

تعدادی از رسانه‌های لبنانی به اشتباه پرچم سرخ یکی از مقرهای ارتش رژیم صهیونیستی را به جنبش حزب‌الله نسبت داده بودند که این اطلاعات را لحظاتی بعد اصلاح کردند.

هشدار گاردین به صهیونیست‌ها درباره حمله به غزه

روزنامه گاردین در گزارشی از اخبار مربوط به آماده شدن رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی احتمالی به غزه، نوشت: این حمله با توجه به آمادگی نیرو‌های حماس با خطرات سیاسی و فیزیکی مواجه خواهد بود و تبعات انسانی ناشی از آن وخیم است.

گاردین با ذکر این نکته که این حمله با تردید‌هایی مواجه است، نوشت: اسرائیل روز دوشنبه با بسیج ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره آن‌ها را به ترکیب ارتش خود متشکل از ۱۷۰ هزار نیرو ملحق و آن‌ها را در نزدیک مرز غزه مستقر کرده است و با وجود قدرت نظامی اسرائیل، حماس نیز مدتهاست که خود را آماده این حمله کرده و با حفر تونل‌های پیچیده در سراسر غزه قصد نجات نیروهایش در بمباران‌های هوایی را دارد.

به نوشته گاردین، اگر حماس از تکنیک روسیه برای خنثی کردن حملات متقابل اوکراین استفاده کند مین گذاری‌ها می‌تواند مانع پیشرفت نظامیان اسرائیل شود. اگر رژیم صهیونیستی بتواند کنترل ورودی تونل‌ها را بدست آورد احتمالا به جای ورود، آن‌ها را با مین تخریب خواهد کرد. اما بدون دستیابی به کنترل کامل شبکه زیرزمینی در شمال غزه که احتمالا نیرو‌های حماس در آن مستقر خواهند بود هر گونه کنترل نظامی بر شمال غزه ناامن خواهد بود.

این گزارش افزود، واقعیت این است که حمله زمینی به غزه خونین خواهد بود و احتمال دارد که حمایت سیاسی بین المللی از رژیم صهیونیستی با افزایش تلفات غیرنظامیان فلسطینی و گرفتار شدن آن‌ها بدون سرپناه، غذا یا برق کاهش یابد.

این سوال وجود دارد که اگر تل آویو بتواند کنترل نیمه شمالی غزه را بدست بگیرد راهبرد میان مدت این رژیم چگونه خواهد بود. تهاجم با هدف نابودی حماس تنها زمانی معنا خواهد یافت که این اشغالگری کامل باشد. در مقیاسی بزرگتر این حمله قابل مقایسه با اشغال ۲۰ ساله افغانستان به رهبری آمریکا به بهانه حملات یازده سپتامبر است.

عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در غزه به تعویق افتاد

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در این باره اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی اجرای تصمیم خود مبنی بر آغاز عملیات زمینی علیه نوار غزه را به تعویق انداخته است.

نیویورک تایمز نوشت: ابتدا مقرر شده بود که عملیات زمینی یکشنبه (امروز) آغاز شود، اما دست‌کم به مدت چند روز به تعویق افتاده است.

این رسانه درباره دلایل این تصمیم اعلام کرد: این تصمیم به دلیل شرایط جوی نامناسب اتخاذ شده است؛ چراکه در شرایط جوی فعلی در صورت آغاز عملیات زمینی خلبانان کار دشواری را برای پشتیبانی عملیات زمینی خواهند داشت.

نیویورک تایمز درحالی مدعی تعویق این عملیات به دلیل شرایط نامساعد جوی شده است که یک رسانه عبری زبان از سردرگمی صهیونیست‌ها درباره اهداف این عملیات و شکاف و اختلاف نظر میان طبقه سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر در این باره پرده برداشته است.

ادعای برخی رسانه‌ها: ایران به اسرائیل پیام هشدار رسانده است

پایگاه خبری آکسیوس همزمان با سفر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران و آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا به منطقه مدعی شد که ایران روز شنبه به‌طور غیر مستقیم پیامی به رژیم صهیونیستی فرستاده و در آن نسبت به حمله زمینی به نور غزه هشدار داده است.

دو منبع دیپلماتیک در گفتگو با آکسیوس خاطر نشان کردند که ایران در پیام خود تاکید کرده است که خواهان تشدید بیشتر جنگ حماس و اسرائیل نیست، اما در صورت ادامه عملیات اسرائیل در غزه مجبور به مداخله خواهد بود.

این رسانه آمریکایی همچنین مدعی شد: در صورتی که ایران به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم، ازجمله از طریق یک گروه شبه نظامی در سوریه یا با حمایت از هر تصمیم حزب‌الله برای پیوستن کامل به جنگ، درگیر شود، نبرد بین حماس و اسرائیل به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل خواهد شد.

بنابر ادعای آکسیوس، پیام ایران که از طریق سازمان ملل به اسرائیل فرستاده شده است، در حالی است که دولت بایدن در تلاش بوده تا ایران و حزب‌الله لبنان را از پیوستن به جنگ باز دارد. ایالات متحده در روز‌های اخیر یک گروه ناو هواپیمابر و جت‌های جنگنده را نیز به منطقه فرستاد.

پایگاه خبری آکسیوس با اشاره به دیدار روز شنبه وزیر امورخارجه ایران با تور فینسلاند، نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه در بیروت افزود: این دو منبع دیپلماتیک همچنین گفتند که فینسلاند در این دیدار از امیرعبداللهیان خواست تا کمک کند که از سرایت درگیری در غزه و اسرائیل به منطقه گسترده‌تر در خاورمیانه جلوگیری کند. وزیر امور خارجه ایران نیز پاسخ داد که ایران نمی‌خواهد این درگیری‌ها به جنگ منطقه‌ای تبدیل شود و می‌خواهد به آزادی غیرنظامیانی که در غزه توسط حماس گروگان گرفته شده‌اند، کمک کند.

امیرعبداللهیان با تمیم بن حمد آل ثانی دیدار کرد

حسین امیرعبداللهیان در ادامه رایزنی‌های خود در قطر، امروز صبح با "شیخ تمیم بن حمد آل ثانی"، امیر قطر دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار درباره تحولات منطقه به ویژه فلسطین اشغالی و محاصره غزه رایزنی شد.

وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته به منظور دیدار و گفتگو با مقامات قطر وارد دوحه شد.

وی در ابتدا با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت و حساسیت تحولات جاری در فلسطین و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی در غزه، از حمایت قوی قطر از فلسطین در تحولات جاری تشکر کرد.

وی افزود: موضوع پیش روی ما موضوع، کشتار روزمره شهروندان فلسطینی در غزه است. اینکه رژیم صهیونیستی روزانه چند صد فلسطینی را به شهادت برساند، قابل تحمل نیست و این جنایت جنگی و همچنین محاصره انسانی غزه و قطع آب و غذا و دارو باید پایان داده شود.

امیرعبداللهیان پس از این دیدار، با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و تعدادی از رهبران این جنبش در دوحه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار آخرین تحولات فلسطین و غزه مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

چه خبر از اوکراین؟

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه امروز (یکشنبه) طی مصاحبه‌ای با «پاول زاروبین» خبرنگار سرشناس روسی اظهار کرد: ضدحمله ادعایی اوکراین کاملا شکست خورده است. با این حال ما می‌دانیم که طرف مقابل آماده حملات جدیدی در برخی از نقاط عملیات می‌شود؛ بنابراین ما به اقدامات آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از پوتین نوشت: نیرو‌های روسی در حال حاضر تقریبا در سراسر منطقه عملیات در حال بهبود موقعیت خود هستند؛ این اقدامات را می‌توان به عنوان یک دفاع فعال با بهبود موقعیت در برخی مناطق از جمله در جهت‌های کوپیانسک، زاپوریژیا و آودیوکا توصیف کرد.

این اظهارات ولادیمیر پوتین پس از آن مطرح می‌شوند که «واسیلی نبنزیا»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در شورای امنیت این سازمان روز شنبه بیان کرد: چند روزی است که نیرو‌های روسی عملا در سرتاسر خط مقدم به عملیات رزمی روی آورده‌اند. بنابراین، ما می‌توانیم به اصطلاح ضدحمله اوکراین را به طور رسمی پایان یافته تلقی کنیم.

طبق گزارش راشا تودی، طی فصل تابستان (اوایل ماه ژوئن) نیرو‌های کی‌یف همزمان با اینکه در تلاش بودند تا دفاع روسیه را در هم بشکنند، خودشان در نهایت شکست خوردند و متحمل خسارات سنگینی شدند. طبق اطلاعیه وزارت دفاع روسیه، تعداد نظامیان اوکراینی که از آغاز ضدحمله این کشور کشته شده‌اند، تقریبا به ۹۰ هزار می‌رسد.

افغانستان برای سومین مرتبه لرزید

فقط در طول یک هفته افغانستان گذشته تا کنون، افغانستان برای سومین بار لرزید. این زمین‌لرزه ساعت هفت و ۵ دقیقه و ۵۸ ثانی صبح یک‌شنبه (۲۳ مهر) به شدت ۶.۳ ریشتر بود که باز هم اطراف هرات را لرزاند. کانون این زلزله در ۳۰ کیلومتری شمال غربی هرات بود که شدت آن در مشهد و چند شهر استان خراسان رضوی به ویژه مناطق مرزی نیز احساس شده است.

به گفته طالبان، بیش از ۲۴۴۵ نفر در دو زلزله قبلی جان خود را از دست دادند، که به گفته یونیسف ۹۰ درصد جانباختگان زن و کودک بودند. همچنین حدود ۲۰۰۰ خانه نیز در ۲۰ روستای افغانستان به طور کامل ویران شد.

تصاویری از زلزله افغانستان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
0
0
اول اسراییل و آمریکا به حکومت ایران هشدار داد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->